Hanoi trip

Assalamualaikum. ..
Sejak 2011 sampai la tak m3ngupdate blog yamg dah bersarang.ye 2012 yang mcm2 berlaku dalam diri ini...pertama2 kawan baikku izan bertunang dan bernikah..alhdulillah dengan jejaka pilihan Allah utknya hasyim...
Kemudian aku selamat menghabiskn housemenship aku di Hospital ipoh dan menyambumg kerjaya sebagai doktor tentera...
Lalu ada juga episod duka..di kecewakan lelaki yang kononnya aku cinta..stop...hu3..da xde jodoh..die pon selamat nikah dengan wanita pilihan Allah utk die..harap dia bahagia...

Ok what eva it is...my family is the first.hidup mesti di truskn..Allah akan beri yang terbaik utk kite...

Berbalik seperti tajuk di atas..ya 3hari lepas aku naru balik dari bercuti ke Hanoi..berjalan bersama rakan2 bujang trang tang yang pastinye kami semua comel2..

Nak di mulekan cerita
Kami bertolak dari malaysia pada 20hb nov lepas pukol 1.45pm waktu malaysia smpi di hanoi 5petang waktu tempatan..suhu kat sane waktu tuh tak la sejuk sgt.klu ikotkn da masuk winter kat sane tapi tahun nih winter lewat skit..magrib kat sane masuk kol 5ptg..waktu malaysia hanoi beza satu jam lebih kurang.contoh kat malaysia 6ptg.kat hanoi5ptg..

Smpi2 hanoi kitrg menginap ddi Hanoi hostel yang terletak di 32 hang vai..hotel budgetla katekan.kitorg tido family suite harga utk 3 hari 30usd.kitorg pegi berlima.aku, iell, ayu, aeni dan sera.
Lepas letak beg pe sume kami pon pi la menuju ke tempat yang glamer kat hanoi iaitu Water puppet theater..org cakap water puppet nih byk terima anugerah...malangnye mase kitorg dtg beli tiket se toket da habis smpi sabtu.nampaknye takde rezeki...water puppet di buka setiap hari jam 7ptg 8mlm dan 9mlm..
Lepas tak jadi tgk water pupet perot keroncong sakan.jadi kami pon proceed makan kat Nisa Restoran..ok la makan kat situ.tak bape sedap sgr.mmg bukan pure malaysian food.

Lepas tuh jejalan sekitar bandar dorg..menariknye kat hanoi klu satu jalan tuh jual kasut...kasuttttt jek dorg jual.klu jual beg, beggg jek dorg jual... kat cni aku tunjukkn gambar2 sekitar hanoi yang aku amek gune phone aku...



Cukup utk 1st day..nanti smbg 2nd day trip..halong bay...

Ulasan

Catatan Popular