international diving medicine course

hari dah 3rd day aku kat Coral Bay Resort, menjalani kursus perubatan selam antarabangsa..kursus nih mmg tiap2 tahun di anjurkan oleh 96 HAT Lumut, tapi sbb promo die lambat, maka ade 10 orang peserta jek termasuk aku dan suhana junior HO yang blom pon masuk HO..haha..then nasib baik ade DO rosefaima yang kene detail sbb tak de sape nak join utk course nih..

actually patutnye course nih wat kat KK(kota kinabalu) then tak jadi so wat la kat sini..banyak gak aku blaja kat sini..pasal2 konsep fizik dan juga alatan2 utk dive..mmg bukan senang gak seorang doktor nak deal n diver yang sakit selepas menyelam..ade gak kriteria yang kite perlu tahu sebelom menyelam..diver utk rekreasi len, military len..blaja gak pasal submarine,pasal hyperbaric chamber..walaupon ptg2 punye lecture ngantuk, tapi sbb kene tau gak sbb ade quiz every morning..

aku gak akan pi scuba diving..yang lisence die kalo army dapat wat rm650 jek..mmg tak sabar nak dive..hope semua berjalan lancar..syukur gile la at least dalam tempoh aku nak dapat Ic tentenra aku tak perlu jalani hidup kat insan yang jauh lebih bosan..takat 2-3 minggu kat insan ok kot..hehehe..

wish me luck!

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular