Tuesday, June 1, 2010

i am single

adekah tajuk nih nak promot diri?huhuhu tak...
erm baru jek bace blog member sendiri..keciwa..keciwa dan keciwa..ada yang bahagia nak ke jinjang pelamin, ade yang putus cinta.. itu lah dunia..

bila di kira2 dah tinggal lagi 16 hari nak masuk 25 tahun..mak waktu umur nih dah melangsungkan kawin n abah dulu..saye, masih bujang..i am single..

kadang2 rase single best, kadang2 rase sunyi..kenape rase sunyi ek..mungkin sbb tgk orang berpasangan syok dok sms,calling2 BF dorang..tgk orang da kawin plak, ade anak..syok jek tgk kawan2 ade anak sendiri..comel2..saye tak tau bile lagi..

impian hati nak anak ramai- 4-5 org..tapi umo 25 tahun masih lagi membujang..tapi nak pikir kalo kawin pon bukan ade duit..tak keje lagi plk..hutang pon lambak2 kene bayor..huhuhu..itu lah, caturan idop..banyak nak kene pikir..

pastu, kalo pikir balik, bile pompuan ske sorg laki, tapi lelaki tuh susah nak terima cinta pompuan tuh..susah gak..sbb bab2 minang nih mmg dari lelaki..nak gak jadi mcm isteri baginda nabi..saidatina khadijah, minang rasulullah saw..tapi kang buat camtu kate perigi cari timba..

erm..perempuan yang baik utk lelaki yang baik..mmg btol..tapi baik ke diri nih nak dapat lelaki yang baik..insyaAllah, kene perbaiki diri..erm mcm2 aspek pulak nak pikir nih..

pepe pon, i am single..single mingle org cakap..sian sangat kalo org da jatuh cintan tahap berapi, alih2 keciwa..sangat pedih tau..hati terguris..bolei mengundang bahaye pada diri sendiri..(eceh~)

kekadang kengkawan yang sesama single, tgk2 da ade awek, ade BF..isk..ketinggalan lagi...

ape la aku dok merepek lagi..

pe yang dalam otak aku skang :
1. nak cepat2 bayar hutang orang
2. nak kerja..tak mo lepak2 da
3. nak tolong ler mak n abah..nak bagi duit skit tuk dorg..
4. nak sangat ketemu jodoh sebelom 26 tahun..(YA Allah makbulkan la doaku..)
5. kalo blei nak lelaki yang ade dalam hati aku sekarang..tak tau kenape, saye masih cinta kamu..dushhh! :P
6. selagi bolei bersabar n berdoa, masih boleh truskan..semoga kau jodoh utkku... kepoyoan lagi skali


I AM SINGLE N AVAILABLE

4 comments:

  1. cintailah diri dahulu sebelum mencintai orang lain..jangan panik tentu ada jodoh untukmu.follow the flow and rilex =)

    ReplyDelete
  2. syud,,,kenduri aku on your birthday,isnt it?
    mai tau.. tlg jemput kwn2 kita yang aku mungkin tertinggal.

    tentang jodoh;jangan risau syud.setiap dari kita dah ditentukan.dalam masa yg sama kena usaha okay.kadang2 tak perasan pun ada depan mata.

    ReplyDelete
  3. oi..aku lagi 6ari nak 25thn hehehe..jgn sedih2

    ReplyDelete
  4. aku tau..akunanti wish bday ko ek

    ReplyDelete