cuti seminggu-exam end of posting

minggu lepas cuti raye cine, aku cuti 10 hari..besh mmg besh..konon niat hati nak balik kolej awal..nak join dak2 nih wat osce..mak pulak baru kua ward sbb wat lumpectomy,die pon cuti 2 minggu..maka, mak nak balik kg kat muo johor..erm aku pon pikir, syok gak kalo ikot..maka, dari plan nak balik hari rabu, aku pikir aku ikot mak aku balik muo, hari khamis balik UM..
itu lah impian aku waktu tuh...

nak cite, oTW balik muo, mcm bese, abah ikot jalan kuala selangor..jalan da ok..tak payah tol, waktu perjalanan lebih kurang same je kalo ikot highway..dalam pada masa same, abelong soh singgah umah die kat kepong..tapi abah decide nak ikot jalan pantai balik muo..lame da tak ikot..saje nak tgk panorama alam...

dari tjg karang masuk kuala selangor-then singgah klang..sbb lalu hospital klang, aku tipon noli..nak le jumpe sahabat aku sorg nih..rindu..after die kawin tak jumpe lagi..pegi la singgah umah noli n parent aku..lepas barang -1-2 jam cenggitu..dengan kerenah raihan yang mcm2...

then gerak la kami ikot jalan pantai morib..nak lepak singgah takut lambat..sbb dari umah noli da kol 4 cenggitu..maka truskan perjalanan..erm masuk jalan lame..sampai jugak PD, selama nyusur sempat ingat kenangan lama, pegi umah sepupu aku kat estet kat PD..tanah merah seingat aku..haha..lame tuh mase aku darjah 5..

then singgah PD, sempat raihan main pasir..lepak la barang 1/2 jam..waktu tuh da nak maghrib..tak mandi, tapi tgk sunset..pergh sonok..erm mak n abah dah plan2 cam nak cuti kat sane..walau kitorg nih dok tepi laut, tapi laut ttp bagi kedamaian wat kitorg..satu kuarge ske pantai..hahaa..

then nyusur ke melaka..lalu pekan2 kecil sepanjang ke sane..abah n mak pon ingat2 lupe jalan pantai nih..masuk lubuk cina, sg udang then bandar hilir..nasib baik tak sesat..sesat skit sbb melaka banyak berubah..banyak tanah di tambak utk besorkan lagi negeri melaka..nyusur bandar melaka wat aku terkenang sejarah melaka..aku kalo di beri peluang utk balik ke mase lalu, aku nak pegi zaman2 kesultanan melaka..aku nak tgk mcm mane orang dulu2 idop..iskkk..sonoknye..

then sampai muo, nyusur umabai, merlimau,kesang..alih2 sampai muo kol 11mlm dari 11 pagi bertolak dari manjung..12 jam perjalanan..wat pertama kali, aku tak terlepas tgk budaya,pekan kecil dan jugak kg2 tepi pantai..andai ade jodoh, nak gak kawin n orang kg kat area ramuan china kecil atau besar..kg situ cam menarik..kg tersusun, kalo balik raya sure meriah..hehe..berangan...dlaam mase same, tgk umah org cina yang sambut CNY, makan same2 keluarge, meriah..malaysia..mmg best..

sampai umah atok, sembang n atok n mak sampai kol 1pg, baru tido..penat mmg penat, tapi bersama keluarga mmg tak lei lepaskan..hari khamis, ramai plak dtg umah atok, moksu,mak ndak,ida pon ade..isk nak balik ke tk um nih..huhuhu..tak jadi balik sampai la ahad..ahad plak singgah balik umah abelong kat kepong, nasib baik kelas kol 3..pagi isnin baru balik um..mcm2 la..plan blaja kobar2 tapi haram satu tak jadi..alhamdulillah gak dapat le jugak study wallau ciput..kekeke..jangan ikot care ku..mmg aku malas blaja..uhuhuh..cian mak n abah..

exam2 sok hari..masih lagi depan komputer, mentenet..tapi hati tak tau nak bace ape..sok exam 3 serangkat..macam imunisasi 3 serangkai utk dak kecik..pagi ortho-med-surgery..moga dapat la jawab n baik..long case for surgery hari tuh cam hampeh jek rase..tapi insyaallah lulus kot..aaa akhir2nih pon nak end of posting..leceh..tapi idop kene trus..5hb april mesti bergelar doktor..kalo tak lingkoppppp

Ulasan

Catatan Popular