@weekend yang sgt besh!@




weekend kali ni amat bermakna skali dalam hidup aku bile semua family aku berkumpul anak beranak..abelong, kak yatt dan Gee balik lumut sampai kol 2pagi..aku dah tido waktu tuh..terjaga gak..tapi sbbkan aku dah makan ubat, jadi aku tak la menyambut diorang..

siang 17hb, aku ngan abah pegi laut, tanya bot besor skit, nak sewa..abah cakap bot abah tak cukup nak muat 7 orang skali gus pusing pangkor..jadi abh sewa bot kat abg nuar, orang yang ske mancing mcm abah gak..bot die besor..

18hb tuh, dalam kol 11pg kitorg bertolak pi pangkor..aku ngan abah tunggu depan pondok, mak abelong,k yatt, Gee ngan Raihan naik dari ikan bakar kat teluk batik..abah bawak life jacket utk keselamat para penumpang..tapi hanya mak ngan k yatt je yang pakai mase pegi..

raihan syok makan ais krim mak belikan..mak gak beli roti ngan sardin utk wat sandwich sbb kitorg pon dah rase lapo time tuh..hehehe..

sampai je pangkor, kitorg pg ke Teluk pasir tepung..abelong bagi name tuh..mmg besh..di tambah pule makan sandwich buatan mak ngan aku ngan k yatt..jadi la alas perut..kitorg siap tangkap gambor dalam air..abelong bawak kamera olympus hak milik kerajaan tuh bersama..so mmg masyuk la kitorg bergambor dalam air!!

stesen berikutnye, kitorg singgah depan Pangkor Laut island..biase je tempat tuh, menurut abg driver bot (abg nuar) tempat nih la pembiak nyamuk denggi, ramai gak tourist yang kene denggi mase bercuti kat sini..malu je kan..abah try nak tangkap landak laut, tapi tak masuk pon dalam penyauk..ade ke tempat peranginan mcm tuh ade landak laut yang berbisa kat pantainye..bahaya tols..

then, singgah taluk nipah, makan tgh hari..aku pekena laksa..perghhh sedap gile..raihan plak nak gak join makan..tapi mcm biase la si kecik tuh, main2 je..masukkan laksa dalam cawan, masukkan telur dalam air tin soya..mcm2..raihan plak kitorg tak pakaikan pampers..maka sambil die berdiri atas kerusi, sambil die pon kencing..hahaha..mmg budak2 tak de akal..pakai tembak je la..

then menuju ke pulau coral atau pulau Giam, Gee siap beli gogle lagi nak snorkle..aku ngan die turun tgk ikan..malas nak tgk coral..bagi makan roti yang kitrg baru beli kat kedai mase mendarat di teluk nipah..kak yat plak try nak menyauk ikan kat situ..hehehe..aku pon same gak..berbekalkan gogle berharga rm8 satu tuh..dapat gak la menikmati ikan yang kiut miut tuh..walaupon dah banyak kali aku gi pangkor, tak jemu aku berenang dan berenang..seronok!

kemudian, ke coral bay..sebelah teluk nipah je..air kat sini lagi jernih dari teluk pasir tepung..ape lagi, sesi menangkap gambar dalam air pon berlangsung..mak nak solat waktu tuh, sbb dah kol 4 tapi mak tak bawak telekung, jadi wat la kain pelekat abah jadi telekung..tapi susah..mak punye telekung buatan sendiri tuh tercabut, maka terbatal la solat mak..modified skit telekung tuh, maka dapat gak la solat..muslim, maka solat itu tiang agama..di mana kite berada, solat mesti kene wat kan?

leka punye leka mandi manda, mak ngan Gee layan cari remis..banyak remis rupenye kat pantai nih..apo laei, aku, kak yatt mak ngan G sume dok cari remis..mmg sonok..dapat gak la 1kg remis kitorg cari..

habis cari remis, bertolak pulang, sampai darat kol 530pm..aku ngan abah turun kat pondok..tapi sbbkan air dah surut time kitorg tibe, bot tak lei parking kat dpn pondok abah..maka ia tersekat di lumpur kat situ..kami berusaha reverse bot..mmg lame..ade gak nak sampai 1jam berusaha..maka kitorg parking bot kat tempat jauh skit..lame dah aku tak masuk kat selut berlumpur nih..hahaha..pengalaman tak dapat di lupekan.. pasni nak cite plak kitog pi kuala..tunggu!!!

p/s: gambar2 ehsan dari abelong aku.. http://yattdanyell.blogspot.com

Ulasan

Catatan Popular