~@undangan perkahwinan@~

baru balik dari maple 14 dan swimming..terserempak ngan ijan..huhu..dapat kad undangan kahwin ijan!!! bestnye dah nak kahwin..aku nak kawin gak..tak de calon lagi..Ya Allah ketemukan aku dengan lelaki yang menyayangi aku..yang taat padaMu..yang mampu membimbing aku ke arah jalanMU..

erm nak masuk umur 24 tahun nih..ramai kawan2 yang dah kawin..ade yang tak dapat pergi..maafkan aku kawan2..ada yang dah beranak pinak..huhuhu..kawan baik aku @ jiran sebelah menyebalah..ros ngan wani..yang membesar dengan aku dari kecik pon dah kahwin..erm tibe2 tingat waktu aku darjah 6..mase tuh ade kenduri umah cik esah..aku ade tumbuh jerawat besor kat idung, jerawat batu..tapi belum baligh lagi..dah nak dekat la jugak..cik nor mak wani cakap " antara korang ber3 (aku, rod,wani) cik nor rase syuhada kahwin dulu..nampak cepat 'membesar' (matang)..tapi akhirnye..aku yang last..diorang kahwin pada umur 21 tahun..aku dah 24 tak de boyfren lagi..erm moga ada jodoh utk aku..

wani dengan ros mmg rapat, diorang skolah same mase skolah menengah, aku skolah lain..aku masuk asrama SBP, ros masuk skolah teknik mase form 4 kat lebuh cator, wani teknik manjung..masing2 haluan masing2..mase tuh wani sibuk jaga arwah kak anim yang ade brain tumor..lepas SPM, arwah kak hanim meninggal..al-fatihah wat arwahyarhamah.. then aku masuk matrik..wani ngan ros masuk kedet navy..skang dah keje navy..

ros kahwin ngan senior die dak navy gak..faizal namenye..wani plak kahwin dengan anak angkat mak die..akhirnye die terangkat dengan abg angkat die tuh..orang sabah, best fren abg ipar die..due2 kawan baik aku dari kecik dah ade anak..sebaya..sebaya raihan juge..walaupon aku tak de baby sendiri..tapi bile aku pgg raihan dengan wani pgg anak die aqil, ros pgg anak die atisya, mcm aku pon dah ade 'anak' hehehe..


huhu..lagi satu berita, syafiq sharhan kawan baik aku dari kecik gak..yang pernah menyimpan perasaan kat aku dari form 1 tanpa aku sedari..dah pon bertunang dengan gadis pilihan die..yang die jumpe mase kat ATMA..itu lah perjalanan hidup..ntah bile plak mase aku..suzila, nad, wan sabariah,ros, wani.. lepas nih ijan (sharizan) ngan syafiq naim bakal berumah tangga..moga bahagia hingga akhir hayat sahabatku sekalian..

moga Allah melimpahkan rahmat buat orang2 yang bernikah..membina rumah tangga yang bahagia, dapat anak2 yang comel dan soleh solehah..moga aku jua begitu..andai orang kata bile giliran aku, aku akan jawab 2011 giliran aku..insyaAllah..moga ad rezeki...encik XXXXXXX yang aku sayangi..moga ada jodoh antara kita..moga Allah tabahkan hati..ape yang penting, exam final MBBS kene LuLuS dulu.. ;P

Ulasan

Catatan Popular