16 facts about me..nih la kimah soh buat..

Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this.

1. aku seorang perempuan, sederhana tinggi,pakai cermin mata, badan chubby (tak nak mengaku gempal), aku rase aku chumel tapi tak la cun melecun..bak kate org, cantik tiada manis ada..hehehe..

2. ok setelah memuji diri sendiri, aku sambung balik lepas balik dari makan kat dewan makan ngan jalan kat tasik..aku ske ketenangan..kadang kala aku ske tempat yang riuh juge..mcm2 aku ske sbnrnye..tak tau nak classifykan..huhuhu..boleh? (tiru ayat kimah..hehhe)

3. aku anak ke 2 dari 3 beradik + 1 (raihan), aku sayang raihan sgt2 sampai bolei berhabis duit beli baju die..tuh baru adik, blum anak lagi..erm dengan sifat aku yang penyayang nih..aku sering melabur duit dengan banyaknye..aku ske aim ape aku nak..n bile ade duit, aku akan laburkannye ke shoping complex n tgk wayang..itu namanya boros..keke..bile abis duit, ape lagi mintak mak la..teruk tols

4. di atas sikap aku yang boros itu, aku sering kali di nasihatkan oleh pakar kewanganku iaitu adik aku sendiri..die sering membebel dan aku sering menangis bile dengar die kerap membebel pasal boros aku..aku dah try tak boros..tapi ter'boros' gak..nak wat camne..itu la budak degil bername nor syuhada..tapi degil2 aku, aku ikut kate..

5. aku nih kadang kale atau selalu wat keje then bari pikir selepas membuat sesuatu itu
jadi itulah masalah aku..kalo dah wat kesilapan.baru menyesal..itu lah aku nih malas nak pikir..ske pikir simple..kelemahan..

6. disebabkan aku jenis pikir simple, aku salu kelihatan gembira..adakah korang perasan aku kelihatan murung sentiasa..walaupon period pain..muke steady..aku jenis orang yang tak ske tunjuk kelemahan aku..walaupon aku nih banyak kelemahan..macam kimah..aku nampak je kuat dan gagah..but i'm a sensitive type of person..kalo tgk cite sedih cepat nangis..hal2 berkaitan keluarga akan cepat tersentuh..aku tak ske citer antu sbb die seram..tapi aku suke tgk tak tau pasal ape..cite thriller pon same..tak ske..tapi nak tgk jugak!

7. kalo motivasi org sentiasa kate, jgn takut to say NO! but i'm like that..aku susah nak kate no..aku nih org yang mudah lembut hati..erm kadang kale senang kene tipu..da la tak nak ingat kisah sedih..huhuhu..

8. aku ske cite pasal diri aku kat org, tapi sbnrnye aku banyak simpan dalam hati..sometimes kadang kale jadi pendendam..moga Allah memberi hidayah pada aku..nak ubah..alhamdulillah skang dah ok sket..kalo org tuh tak wat hal n aku..aku akan sedia maafkan org tuh..mak cakap kite jangan susah memaafkan orng..

9. dulu aku buruk, gigi itam sebatang, skang gigi tuh dah di crowningkan..habis rm400 beb..nih pon gune duit tabung haji..mak suh..sbb mak kesian kan aku asyik kene kutuk sbbkan gigi tuh..dulu mak pernah cakap, biar tak cantik, tapi pandai, hati baik perangai baik..nanti ade la org ske..tapi bile dah belajar pandai, da cantik sket..tak de org ske pon..tak de bf pon..mungkin hati tak berapa baik perangai tak berapa baik kut.. :( (saya mencari lelaki budiman yang boleh memberi kebahagiaan dunia akhirat pada saya..hehehe..moga Allah berkati..)

10. saye suke makan..cube berkali2 utk tak makan a.k.a DIET but seringkali gagal..kerana nafsu membara itu, aku tak turun berat badan..tolongla..turun la berat badan syud!

11. amat suke kemas bilik..kekadang lebih kemas buku dari baca buku..apekehal tuh..?tapi aku akan cube utk baca buku demi exam tercinta..gambate syud!

12. masalah selain susah nak baca buku adalah masalah susah nak bagi concerntration kat satu menda lebih dari 1jam..aku kalo study, tak lei lebih 1 jam..musti merewang dah otak..

13. lepas merewang, badan mula terasa lemah, mata pon mengantuk..aku sgt ske tido di waktu ada kelapangan yang sesuai utk tido..skang nih tabiat tido ini makin la tak teruk sbb aku ade internet yang tak habis aku bukak utk tgk facebook n franster..ape la..blaja tak nak..tapi once tido.. nak bangun pagi pergi kelas agak liat..isk isk isk..

14.macam kimah.. i love ONE PiecE very2222 much! kisah budak getah yang nak jadi pirate king..citer yang mengajar erti persahabatan dan pelayaran..aku kagum ngan story board die..respek aa kat pelukis..mantap!

15. aku sayang mak, abah, G, abelong n raihan very much! atuk, mak ndak, moksu,pak itam.mokde,mak long. opah,kak wa, abg ijam, abg jem, abg sham,ida sepupu aku sume dan kawan2 baik..tak larat nak mentioned name kat sini..i love all of u very2 much..tanpa korang kat sisi..aku tak kkan sampai ke sini.....

16. that's the fact about nor syuhada binti din mustafaha, 850617-01-5626, lahir : hospital Muar, johor, tinggal : no 182,taman melati 32200 lumut perak..status :bujang, bakal berkahwin : 2011 (insyaAllah kalo ade calon), bakal jadi pakar O&G : by age of 30. bakal suami : xxxxxxx xxxxxxx sape kah itu?? :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
aku nak tag kan name seperti dibawah :
1.noreliana hanif
2.siti khairizan
3.siti hasifah
4.nor ilyani
5.norzawati
6.norhazlina
7.murni hayati
8.norlydah othman
9. sape2 yang bace blog aku..hahaha..

Ulasan

Catatan Popular