satu tapak lagi..cont'

itulah die orang yang aku kenal 1st day aku kat UM.. beberapa tuh kitorang berkumpul ramai2 lagi..aku tgk ade budak floor aku kat blok C rapat semacam je..mcm kenal lame..aku tak sempat kenal sape2 sangat.. yani rumet aku die banyak jugak kenal sbb kebanyakan budak kat cini budak PASUM macam die..erm aku pon duduk la dekat satu kerusi..sebelah budak kecik yang pernah aku bagitahu dulu..kecik je..banyak mulut betul! dengan sorang lagi budak perempuan n mas dak kmj..rancak btol diorang berbual..aku nak menyampuk tapi tak tahu nak cakap ape..aku pon menegur dak kecik tuh..tanye name die.. nama die Aida..noraida Zainon//orang Felda Jelai..pastu die kenalkan Norli..noreliana hanif dari Port dickson, Ns dan mas..maskinah normaskinah yahya..baru la aku kenal diorang kitorang pon bersembang la panjang pastu kene masuk group masing..

perjalanan minggu haluan siswa mmg penat..kitoang kene menapak pergi DTC setiap hari dan di ajar untuk wat Cheers tradisi pelajar UM bertujuan untuk menaikkan semangat berpasukan terhadap kolej tercinta..actually this is the first haluan siswa untuk budak 1st year yang di buat kat kolej 6. sebelom nih pelajar fist year mmg tak de kat kolej nih untuk minggu pertama sesi baru kat kolej nih..so kitorang first batch..senior kitoang dulu kene dafter kat kolej lain dulu n after that baru masuk 6th kolej.

ok mase kat haluansiswa nih pon ade la aku kenal2 dak floor aku semasa di toilet atau pon waktu makan tengah hari dan seadanya..budak floor aku yang aku kenal , nafiza rumet mas, norayu aka ayu rumet aida, wati atau norzawati Ali dan rumet die suhana..noradlin atau alin n rumet die noreini atau aeni..Ng sock cai (penah kenal kat matrik) dan rumet die Ng lee cheng(tak tau spell btol ke tak)..

mase haluan siswa ade game..intercollege tau..aku mule2 masuk menda len..tapi alih2 masuk netball..mase tuh aku kenal murni hayati (munet)..badan besar..tapi kuat dan hebat bermain netball..tunku naziha (tak sangke ada kawan kerabat..bangge siot) dak nye kurus dan cantik..idung besar..ada tahi lalat di pipi..die suruh panggil diri die nana waktu tuh..tapi aku pernah dengar yani panggil die nicky..aku pon tak tau mane satu..ada rumet die jugak aku kenal wan yuhana budak terengganu panggil yuna...yang len nonaziah(dak Pasum),siti hasifah (ifah-dak ipoh..mase tuh kenal gak rumet die izan, tapi tak knal sgt waktu tuh..) dan len2 tak ingat sangat..

erm ingat gak mase nak wat senaman pagi..aku tak sangke dak tinggi galah dari kmj nih dapat gak masuk medic um ngan aku..si fadzly..mmg la jadi ketua cheer utk kolej aku sbb die tinggi dan suara kua..die la yang mencipta sub nyaaaaamuk! ramai tak suke..wakaka..tapi aku ok jew..mase tuh ade ke orang suh aku pegi nek atas bukit kecik blakang pak abu untuk wat senam robik? gasak la wat saje..hehe..mase tuh aku jugak ade la pandang2 dak2 len yang ade dalam kolej aku..carik gak mane yang kiut miut untuk di buat halwa mata hehehe..nakal2..ade gak aku terperasan sorang budak perempuan berbadan agak besor..sangat seria dak tuh..kool gak..tapi dulu aku ingat die geng mak cik nursing..sorry aa Jua..atau name die siti noor baizura..

ramai aku kenal waktu tuh..nak sebut tak ingat dah..ingat2 lupe..berakhirlah minggu haluan siswa..actulally banyak perkara menarik waktu haluan siswa yangaku tak lei lupe..saat kitoang dpat naib johan netball, aku masuk pertandingan pantun n fatishah..aku sesat kat fakulti tak tau nak balik bilik after selesai uruskan hal fakulti..bercheer sampai ilang suara..dan berjalan ramai2 balik kolej sambil bersorak2..tido lambat bangun awal..kene tochee n senior..huhuhu..mmg pengalamn yang tak lei lupe..

-------------------------------------------------------------------------------------------------
start minggu kelas dan minggu orentasi dengan senior..

aku masuk Lab 6..
mase tuh aku kenal ahli2 group aku.. siti noor baizura (JUa), siti khairizan rahim (izan), siti nur al enzzahti(ijat), azhani,rasidahrosli syafiq, zul-ikram, elain tan ai jia, lim kean seng, neoh,koong lin yee,paranthaman, char loo, chen ju dan azwa..budak group aku yang hapening dan best gile..dapat plak group n budak yang no satu stpm that year..wahh bangge lagi..hehehe..

first time kenal izan berkelas n die aku punye 1st impression is rambut die yang sangat panjang..mase tuh pegi bilik die la..die rumet n ifah rupenye..lemah lembut orangnye..tapi nampak sakit..tapi ok jew..die. jua plak same blok n izan iaitu di blok D sebelahan n blok aku blok C..jadi kalo ade discussion ke ape aku akan pi bilik diorang or kat kelas shaja bincang..depan bilik izan ifah, bilik nicky n yuhana plak tuh..erm dekat ngan tuh azwa rapat ngan siti sairah aka soya..jadi soya pon slalu gak lepak ke blok C datang ke bilik ayu ngan aida..dak Pasum yang dah lame kenal..erm lupe plak nak citer satu lagi kawan kitorang..rumet azwa mase first year..dak jugak labmate aku kejap..name die nurfarhana..die actually taknak masuk medic tapi bapak die yang force die masuk..erm nak jadikan cite die tukar course setelah sebulan idup as medical student pindah kat 7th kolej..

erm ade lagi budak floor yang tertinggal..ada bilik depan skali depan bilik azwa dalam floor aku mengalami masalah pintu bilik yang rosak..diorang tuh nurhidayah n rumet die nurhidayu..mase tuh aku tak kenal langsung diorang sbb 1st day haluan siswa pintu tuh wat problem then diorang tukar bilik ke blok D..jadi yang duduk bilik tuh after pintu di betolkan adalah 2 orang budak bukan medic iaitu budak alam bina..sorang farah dan sorang lagi shida..tak salah aku..sorang rambut kerinting macam megi dan sorang lagi rambut lurus free hair..ngan aku diorang baik jew..ngan izan ifah, diorang kate dak alam bine tuh singa betina..ntah 1st impression..mcm2..

dah india yang dok sebelah bilik aku adalah jeevitha dan jaswinder kaur..depan bilik(C13) aku tak ingat sape..so sorry..aku tak tau nape tak ingat..hahaha..plz bagi tau..sian name tak sebut..
mase dah sebulan tau 2 minggu mase aku tinggal kat um aida pernah bawak aku,noli ngan mas pergi mid valley..tuh la 1st time aku kua kl dan pergi mid valley ngan kawan2..ha haha terujaaaaaaaaaa..best mid valley..mase tuh gak rumet aku aku dah panggil iell..dengar dari kawan2 panggil..dan gelarkan diri aku-kau dah..wakakaka..

hidup aku ngan iel rapat gak..iel satu lab ngan lina dan mas..noli lab 9..kitorang 1 floor mmg close giler..setiap besday orang dalam floor tuh sure kitoang sambut..begitu juge budak dari blok D mcm yuhana,nicky, soya, izan dan ifa..kitoang ade geng yang cukup ramai dan salu wat havoc kalo time besday..salu gak kene marah ngan orang bawah (hakimah.. kekeke)

mase 1st year tuh jugak kitorang sangat rapat ngan boys dari fakulti len yang dok kolej 6..bermule dengan hyper (ahmad firdaus zamri dak alam bine..) die nih kecik je..tapi kecoh siot..mulut cakap lepas..tapi hati baik..erm seem rapat ngan noli..aku dah syak yang diorang ada hati antara satu same len..walaupon mase tuh aku tau noli ade bf dah..mas pon rapat ngan masma adha..dak biomed engine..dak batu pahat..diorang rpaat coz satu team drama sketsa yang menang mase haluan siswa..mase tuh jugak kenal azlan aziz..pelajar alam bina satu cos n hyper..tapi umur die lebih tua 4 tahun dari kiotang sume..panggil lan jer..len2 hakimi,zahrin,ilyasa',saiful,sofi,due, wan sakrinal dan len2..rudi pon antara dak medic yang rapat ngan kotorang dan tak lupe shah arif aka arip dak dental yang tak rupe nak jadi doktor..dah shahir dak dental gak..

kitoang nih kalo kua tgk wayang mmg ramai2..pernah sekali tuh tgk star wars 14 orang sekali beli mase 1st day opening ticket..huhuhu..ade gak sambut besday ayu kat mid valey sbb bukak pose skali harung lepas xm plak tuh..ramai sampai 20 orang..mmg grand group kitorang..bes..

tapi ingat lagi mase 1st besday kitorang sambut kat um beramai2 ngan dak laki skali..hari jadi noli..aku mase tuh innocent lagi kot..kitorang men balikng tepung ngan telur..hype kejar aku..aku tergolek dok tersembam muke kat jalan raye..gile bercalar muke aku..plus tudung tertarik ke blakang..maluuuuuuuuuu hype blakang aku..die dah gelabah..sume orang glabah tgk aku..aku pon jerit " alamak aurat aku!!!!" aku malu sbnrnye n hype waktu tuh,,nampak rambut aku..kekeke..aku pon trus tarik tudung aku..n continue men baling tepung!!!!!

terlalu banyak kenangan indah waktu 1st year dulu..kalo la bolei dapat di putar kembali masa..walaupon aku kne suplement waktu tuh..aku tetap enjoy menghabiskan duit biasiswa makan2 dan tgk movie..hehehe..

second year ad konflik..malas nak cite..tapi bile masuk klang..bermule episod baru..nantikan..cinta bersama kawan2 itu indah..

-tamat-

Ulasan

  1. Really nak kenal aida30 Apr 2009, 7:22:00 PTG

    asalamualaikum, nak tanya camner ngan aida. what u really know about her,i want to know plzzzzz kasik la e-mail kat whitelighter_dx@yahoo.com. tue jer kot

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular