kehidupan baru..

semalam..
aku seorang yang kusam..hidup ku penuh noda
hidupku penuh dosa..

semalam..
aku leka..dengan keseronokan yang ku cipta sendiri
keseronokan yang ku kira tiada batasannya..

semalam..
aku jauh dari Nya..jauh pergi jauh meninggalkanNYa..
melupakan perintahNya, melupakan ajaran nabi Nya..
aku sesat dalam noda, dalam keseronokan yang aku cipta sendiri..

semalam..
aku seorang yang kusam..seorang yang hitam..
seorang yang lalai akan tanggungjawabku..

tapi, hari ini ku sedar, hidup ini perlua ada kehidupan baru..
kehidupan yang segar, kehidupan yang putih bersih!!

hari ini..akan ku maju setapak ke hadapan..meninggalkan yang semalam
meninggalkan kisah silam yang penuh kesilapan..

hari ini, esok dan akan datang..akan ku cuba dekat denganNya.. akan ku ikut segala perintahNya..
itu janjiku..itu azam ku..hari ini..aku perlu kuat..meniti hari esok dan akan datang..

selamatkan aku dengan kehidupan yang baru..jauh dari hidup semalam yang palsu..
bawakan aku kebenaran Yang SAtu..bawakan aku ke kehidupan yang baru.. kehidupan yang baru..

Ya Allah..hambaMu ini merintih hiba..untuk menyelamatkan diri dari noda semalam..menyelamatkan diri dari terus hitam..
ku ingin bersihkan hati..ku ingin bersihkan diri.. agar diri ini tidak sesat jatuh kebelakang..
ingin ku gapai impian..menjadi orang beriman..menegak agamaMU..ya Rabb.. ikatkatlah cinta ku Pada MU..satukan hati ini untuk memujaMU..Kaulah Penciptaku..penawar hati ku..pelembut kalbuku..aku cinta padaMU Ya Ilahi..Cinta Mu cinta terindah..akan ku simpan sampai mati..

Ulasan

Catatan Popular