2 more for 100 entry..yeay!

assalamualaikum..
kala orang solat maghrib nihla aku dok nak tullis blog..ape kehalnye nor syuhada nih..hehe..actually aku juz balik dari jalan kaki dari pusat skuash UM balik 6th kolej..ade la 2km jauhnye..ye ke?huhuhu..hari nih dapat gak mengeluarkan peluh bersukan setelah mengumpul lemak dan berhibernasi selama 8 bulan..aisyeh...:(

hari ini dalam sejarah..sebenarnye semalam..aku n dia mengambil keputusan..baik tak payah kontek langsung antara satu sama lain..aku puas hati sbb die yang mintak..dah la forget bout dia..yang penting kene teruskan hidup..mencari diri yang jauh hilang ntah kemana..memperbaiki iman yang makin hari makin jauh dari Yang Esa..dia pon begitu..andai jarak memisahkan kami, aku harap dia juga akan menjadi insan yang lebih baik dan bahagia..insyaAllah..

aku skang sedang bahagia dengan dunia aku..berusaha memantapkan akidah dan akhlak..semoga Allah merestui perjuanganku..melawan nafsu dan hasutan syaitan yang kadang kala menjentik hati dan naluri hambanya yang lemah ini..kene selalu bangkit..kene yakin dengan hidayah dan benteng akidah yang teguh..cewahh!

semalam pegi melawat cek ida..sebenarnye nak pi amek rempah ratus dari muo..di kirim jiran2 tetangga..sbb rempah soto dan briani dari muo ade kelasss!then hujan lebat..maka berbasahlah aku n ida..konon nak balik umah die naik motor..tapi akhirnye berbas juga ke setapak jaya..

sampai sane, pegi paso malam kecik..ade 4 gerai je..gerai jual yong tau foo,nasi kerabu,sate,dan satu lagi aku tka pasan..ida beli nasi kerabu utk aku n die..aku plak beli yong tau foo..walaupon aku telah melantak burger king..tapi tak tau nape selera aku semalam besorrrrr gilleee..mungkin sbb aku puas hati..ape yang berlaku aku ngan die..ntah la..mungkin saat ni aku tunggu..kata2 perpisahan dari mulut die..(die gak yang aku sebut-habis la!<----perkataan kimah salu sebut)

selesai sume, makan,mandi solat, ngantuk plak..tapi sebelom tuh, aku terjumpe buku housemate ida, Bawa hatimu kepada Tuhan dari Ustaz amaluddin Mohd Napiah..aku baru je selesai baca 9 capter dari keseluruhan buku..tapi kesannye cukup mendalam..semoga Allah memberi hidayah dan membawa aku ke jalan yang lurus..amin..

pagi nih, plan aku tak mo pi kelas..jadi mmg tak pi la..petang wat OSCE session yang Dr mohazmi..banyak tips aku dapat..nanti nak kongsi n adik2..moga ilmu yang dapat di kongsi ramai2..pahala mesti mahu kejar beb.. :)

then dalam pada tuh, kol mak, tanye cenggane mak punye FNAC..die kate ok sume berjalan lancar..mak kate mmg die aspirate yelowish fluid dari lump tuh..cytology result seminggu lagi..moga2 nothing happen...

hari nih gak adalah hari lahir sahabat2 ku, syafiq naim dan nor ilyani othman aka iell..mereka dah 25 tahun..mak kesayangan dan paling di cintai plak dah pun 53 tahun...itu lah manusia, umur akan makin meningkat..begitu juga aku..

dalam buku bawa hatimu kepada tuhan-andaikan hari ini kita tidur..tidur kita itu adalah tidur yang terakhir buat kita..adakah kite bersedia..maka, sentiasalah beristigfar pada Allah atas segala dosa2 kite..selain itu, kite mesti memaafkan doa orang lain..hati yang kotor mesti kite bersihkan sebelum tidur..bacalah ayat2 lazim yang kita tahu..semoga Allah mematikan kita dalam iman..insyaAllah...

nampak nye dah pukul 7.55pm, badan pon dah kering..masa utk mandi dan menghadap Dia yang MAha besar..moga solat lebih khusyuk dan berkualiti hendaknye..doakan aku..

Ulasan

Catatan Popular