@balik dari lumut@




kol 11 malam aku tepat sampai UM, dalam tren ramai lagi orang yang masing2 menuju ke destinasi masing2..aku duduk, depan aku ada 2 orang mamat 'lembut', sorang berambut pendek,berseluarpendek dan bert-shirt tanpa lengan, sorang lagi berbadan gempal,rambut paras bahu,berpakaian hitam dan berbeg hitam..tak tau aku diorang dari mane..tapi yang pasti, si gempal turun kat stesen bangsar..

aku toleh ke kiri..melihat jauh skit, ade sepasang orang putih,aweknye pakai sua pendek,di lehernye tergantung kamera DSLR jenama canon tak salah aku..boyfren die pakai cap, berpakaian serba hitam..look very loving couple..masa nak turun kat stesen KL sentral, si BF bagi awek die kua dulu...

merenung jauh lagi..ade budak2 bawak skate board..ber3 tak salah aku..skateboard masing2 di kaki..agaknye baru habis tournament mane2..nak balik umh, esok skolah...

duduk selang satu bangku dari kanan aku, duduk seorang lelaki, chinese look, tapi mcm pakai nande'..tak berkasut..di tangan die ade plastik kecik..di pegang erat..masa aku turun, die tak turun lagi..tak tahu nak pegi mane mamat tuh..

masa aku nak turun kat stesen university, ada mamat yang duduk bersetentang dengan couple orang putih tadi, bangun..menuju ke pintu..die pon bawak kamera DSLR nikon..tak tau dari mane..tapi die turun same tempat ngan aku...

masa aku turun, die jalan laju..tak tau nak pegi mane..mcm rushing..aku nampak gak sorang mamat..muke mcm orang putih, ala2 yasin la..rambut paras bahu,di ikat kemas..mcm sorang artis..tapi hilang dari pandangan sebb aku fokus nak cari teksi balik UM..

dalam pada nak menuju ke teksi..aku lihat ramai orang menunngu utk naik bas 632..rapid KL..tak salah aku bas tuh masuk UM, kalau aku dok kolej 1 atau 2..mmg aku naik bas tuh..tapi aku pilih teksi..

naik teksi, aku serba salah nak panggil orang tuh pakcik ke abg..panggil pakcik je la.."pakcik, UM ok?"

then aku masuk perut teksi, menuju ke kolej 6..pakcik tuh tanye aku, aku bakal doktor ke..aku hanya jawab InsyaAllah..sampai kolej, terserempak Dr Mohazmi, shamrul (penyelia kolej) baru balik makan dengan 2 orang lelaki yang aku tak kenal..tak tau la ape diorang bincang sumthing kot..then shamrul tegur aku..dari mane? aku jawab balik umh..die kate, apesal muke monyok je..penat..jalan kaki dari pudu ke LRT pasar seni..

apesal ko jalan kaki?kenape tak naik teksi..jimat sket..jalan kaki je..bukan jauh pon..then aku naik lagi tangga..menuju ke bilik.tipon mak bagitau dah sampai..tanya mak pasal raihan..mak kata raihan dah tido pukul 7ptg tadi lepas hantar aku balik...

hari nih aku kemas bilik depan umah..penat jugak..ingat nak alihkan almari lama yang kat bilik depan tuh masuk bilik belakang.. tapi tak bolei..jadi masuk bilik aku..siap sume skali, dalam kol 550ptg..aku pon mandi..siap2 nak pegi stesen bas manjung..nak balik KL tiket kol 630..alhamdulillah agenda aku balik minggu nih tercapai..nak kemas bilik depan, settlekan perjanjian biasiswa..selebihnye mak akan uruskan..jumpe mak abah..

tapi, dalam bas tadi, aku still tak gembira..tak tau nape..maybe sbb aku pon tgh dalam keadaan tak stabil emosi..hati nih senang terganggu..di usik kenangan yang membuatkan aku menangis dalam bas tuh sorang2..nasib baik tak teresak2..ntah la..cinta itu indah..tapi cinta utk makhluk bernama manusia sangat perit andai masih lagi belum berbalas..hati nih bagai dicarik2, sesak memikirkan kemungkinan yang datang..sayang masih sayang..

hanya pada Allah, aku masih lagi mengadu..selain Dia, aku msg kawan2..tapi tak cukup..at least ade la kurang skit...ntah la..sampai bile aku masih sendiri..mencari teman hidup..yang aku damba..hahaha~jiwang karatzzzzz..ore priya..elok plak mase aku nak habislan blog nih..lagi kegemaran aku berkumandang kat dalam winamp...hahaha~

Ya Allah..berilah aku kekuatan yang sekuat2nye utk mempertahankan perasaan ini..jodohkan lah aku dengan dia..maaf dan ampunkan lah dosa2 ku..dosa2 kedua ibubapa ku..sahabat2 ku..dan umat islam keseluruhannya..jadikanlah kami semua berkasih sayang hanya keranaMu..satukan lah hati kami menegakkan agama dan syariatMu..bantulah hati kami utk setia dan mentauhidkan MU..cinta dari Mu cinta terindah..aku damba ia..sesungguhnya aku rasa jauh dari mu..dekatkan aku dengan Mu Ya Allah..aku tahu Kau sentiasa dekat dengan ku..

Ulasan

Catatan Popular