-@Rumah U@-

aku dah siap tiru report autopsy yang aku dah amek seminggu lepas..gile lambat aku wat report tuh..padahal aku kene tiru je..tuh pon lambat wat..kalo org dah malas, keje senang pon jadi susah..tapi aku tak lei kate begitu kan..mane lei kate diri sendiri malas..kata2 itu doa..syud rajin!

pagi semalam, aku,izan n iel join fatty liver study..selesai breakfast kat dewan makan, kitorg menuju ke radiology department nak pi wat ape yang patut kat sane..erm terkial2 gak kitorg bile sampai kat sane..ramai junior yang join..batang idung final year ade la bepe kerat je..

lepas isi borang, kitorg amek darah..first izan amek darah aku..erm amek darah kawan..tangan terketar2..mcm tak confident tapi alhamdulillah dapat..aku nih adalah type org yang susah nak jumpe vein kalo nak take blood..tapi izan berjaya menjumpai vein aku yang salu menyorok tuh..tahniah izan..ko bakal menjadi doktor yang hebat suatu hari kelak!

aku plak wat kat izan..terketaq gak macm izan..aku nih lagi la lame da tak amek darah..terpape je amek..tapi nasib baik izan punye vein sng jumpe..tapi aku tak stabilize tangan aku, so jarum tuh kua masuk kat tgn izan..nasib baik dah pompuan tuh tak sakit..sakit ke izan?

then kitorg wat ultrasound! alhamdulillah, kitorg tak de FATTY LIVER tuh! menurut kate doktor yang wat study nih, about 11.5% from medical student yang 1st batch join study ni ade fatty changes kat liver die..alhamdulillah kitorg tak de..moga Allah memberi kesihatan pada kami..

after that, pegi wad P4, dah nak dekat exam short case kene salu practise..dapat la bincang pasal fluid replacement for paeds dan wat sc kat sorg dak nih..jadi la..second bdak, aku tak sempat cume dapat tau hstory dak tuh je..mak ngan ayah aku dah sampai um..so aku pon balik kolej..aku bawak bapak aku skali nek bilik aku..sori la kengkawan..sian aa bapak aku takkan nak dok dalam kete lame2..

alhamdulillah, tak de kawan2 pompuan aku terkantoi n bapak aku siang tadi.hehehe..then kol 2pm kitrg pergi umah U kat kiri DTC..dapat bilik suite..murah je..ade promotion dapat bilik suite utk rm110..datang la beramai ke rumah U..selesa..siap ada dapur..ruang tamu..besooor bilik die!

lepak2 kat umah U, lupe plak nak mintak extra bed. da la ramai yang melepak skali..adik aku G,aku, mak abah raihan..nasib baik aa aku tinggal kat um..mmg la aku angkut bantal n comforter aku pi umah U..berangkut..huhuhu..

skang sume org dah tido..setelah tgh hari tadi makan ayam bakar..mlm nih makan KFC, dan sempat plak mak aku basuh baju kat kolej ibnu sina..hahahaha..aku siap supply teh, gula utk parent aku yang akan stay kat sini 2 hari..hahaha..gumbira..raihan mcm biase akan over excited bile bercuti..berlaki kesana sini dan menjadi begitu hyperactive..muahaha..siap wat lawak lagi..pandai plak berlakon demam..

tibe2 je die dok rasa dahi die, leher die..then kate..erm hana mam..then die raba laki leher n dahi die..'ana mam..' means demam..aku pon cakap, kalo raihan demam, cepat kene tido..die tak tido2 lagi utk tgh hari tuh..so die pon cepat2 naik atas katil..then tarik selimut.."mut,mut ana.." kata die.. 'ana mam' sambil tipu2 tutup mata..tapi badan golek sana sini..aku n abah melyan la si kecik tuh..

tapi akibat kelasakannye, die berguling2 atas katil tuh, pastu bangun..abah cakap"eh nih bukan demam nih..tipu ek?" raihan jawab " mam, habis da.." then die lari turun katil ngan gelak nakal..ampeh tols adik aku nih..baru setahun 7 bulan, tapi perangai mcm budak 2-3 tahun..hahaha..so sweet la raihan..si kecik tuh dah tido lena.. aku pon dah ngantuk..blei lagi nak layan blog nih..best dapat tulis something happen bout me..

Ulasan

Catatan Popular