Wednesday, October 20, 2010

tak caye da keje

assalamualaikum..hari nih genap 30 hari aku keje sebagai seorang doktor secara sah..tanggal 21hb sept melapor diri di Hospital Raja Permaisuri Bainun..hari nih 20hb october..mcm berlaku..sebulan keje setiap hari tanpa cuti..masuk keje 6.30 pagi..balik ok la petang..pandai2 la kalo dapat balik cepat kol 5.30 lambat kol 6 lebih..bergantung..kalo oncall takat nih alhamdulillah..tak bz sangat tak de kes2 kecemasan yang melampau berlaku..
dalam pada bekerja nih..banyak lagi benda aku tak tau..especially ttg ubat2 nak bagi..how to adjust the dose..everything..ade ubat2 yang kene tgk renal function patient, liver function..erm big headache..takat nih keje mmg ibarat lembu cucuk idong..tapi bolei la pikir skit2..especiall ubat2 diabetic n anti hypertensive..tuh pon sengal2 gak..hehehe..
mmg penat keje..makan tak sempat kekadang..tapi sempat gak lari ke kedai hospital kalo pegi radiology reporting..hehe..
bestnye keje ipoh pagi2 dtg keje ade staff jual nasi lemak kat lobi..rm1 je..nasi banyak, telur rebus separuh, ikan bilis banyak..mmg susah nak dapat kat tempat lain mcm tuh..sedapppp plak tuh..
banyak gak kawan2 baru..seronok ade tak sonok pon ade..especially patient yang degil..tapi nak wat camne..we serve them..kene wat yang terbaik..erm kadang2 mmg kene stud bukak buku balik..sbb nak make sure our management to our patients are adequate..
terima kasih buat keluar tersayang, mak abah yang menyokong bagi dorongan hari2..dan juge sahabat tersayang yang tak putus2 berdoa dan memberi tunjuk ajar..
harap dapat jadi doktor terbaik..alhamdulillah gak masuk medical posting as 1st posting..tingin nak wat procedure yang dasyat2..tapi takut still ade..CPR da jadi darah daging..tapi paling sedih sume cpr pon takat nih tak mengembalikan pesakit itu.. :( sooo sad..harap2 nye pasnih aku dapat menyelamatkan pesakit..kene belajor ECG dengan mantap!
tak sangke plak aku ramai plak yang AF (atrial fibrilation) = ketidaktetapan degupan jantung..pesakit2 yang ade ketidak seimbangan zat dalam badan..erm..mmg banyak kene belajar..

Ya Allah berikan keberkatan dalam setiap pekerjaan ku..berikan aku kekuatan dan semoga aku ikhlas Ya Allah dalam mengerjakan fardhu kifayah ini..aminnn..

3 comments:

  1. syud...
    aku di ipoh jugak...nt boleh jumpa bila2. hee

    ReplyDelete
  2. Hai Dr. Syud!..igtkn ko dpt posting kt hospital tentera...so, still ade kapten k?

    - Munirah

    ReplyDelete